Brauktuves pamatslāna grunts stabilizācija, nestspējas atjaunošana un virsmas iegrimšanas apturēšana
PROBLĒMA
Izmantojot beztranšeju metodi, zem ceļa tika uzstādīts augstsprieguma kabelis, kā rezultātā tika vājināta grunts nestspēja un uz ceļa parādījās virsmas iesēdums. Viens no atzītākajiem komunikāciju attīstītājiem plānoja uzstādīt jaunu asfalta segumu uz ceļa, šajā jomā un vēlējās nodrošināt, lai nākotnē iegrimšana vairs neatkārtotos. Lai izvairītos no lieliem un ilgstošiem rakšanas darbiem grunts nesošo īpašību uzlabošanai, klients vērsās pie URETEK Baltic speciālistiem, lai rastu ātru un rentablu risinājumu grunts nesošo īpašību uzlabošanai.
URETEK TEHNOLOĢIJAS DARBA PROCESS
URETEK Baltic tehniskā komanda uz vietas konstatēja, ka ir nepieciešams uzsākt darbus 3m dziļumā, lai stabilizētu grunts slāni zem brauktuves. Šim nolūkam ģeo-polimēru sveķi tika ievadīti pakāpeniski, sākot no 3 metru dziļuma un uz augšu. Divkomponentu ģeo-polimērs vispirms pārvietoja lieko ūdeni gruntī, aizpilda ūdens radītos dobumus un pēc tam sajaucas ar pabēruma saturu, tādā veidā sablīvējot grunts slāņus un vairākas reizes ceļ to nestspēju.
Pēdējā posmā ģeo-polimērs tiek ievadīts 1m zem brauktuves asfalta virsmas. Rezultātā brauktuves iegrimušais laukums tika pacelts par 1mm, kas nozīmē, ka grunts bija sasniegusi nepieciešamo nestspēju, lai realizē tā pacelšanu. Asfaltēts ceļš pēc savas būtības ir viegla konstrukcija, tāpēc iegrimušā ceļa teritorijā tika uzstādīti papildus svari ar kopējo masu 3,00 tonnas, lai radītu pretspiedienu, lai pārliecinātos par grunts nesošo īpašību atjaunošanu.
REZULTĀTS
URETEK Baltijas komanda atjaunoja grunts slāņu nestspēju iegrimušās brauktuves teritorijā un apturēja potenciālo brauktuves iegrimšanu šajā vietā. Visu darbu veikšanai bija nepieciešamas 1,5 stundas – kuru laikā tramvaju un transportlīdzekļu satiksme netika apturēta vai ierobežota uz blakus esošajām brauktuvēm.
Izmantojot alternatīvu metodi, šādu darbu veikšanai būtu bijušas nepieciešamas 4-5 darba dienas, kuru laikā visa satiksme uz blakus esošā ceļa būtu jāslēdz, un nebūtu pilnīgas pārliecības par to, vai grunts slāņi notektajā dziļumā ir pietiekami sablīvēti, lai novērstu turpmāku iegrimšanu nākotnē.
Ne mazāk svarīgi ir tas, ka alternatīvas metodes gadījumā papildus rakšanai būtu jāiesaista smagā būvdarbu tehnika, bet URETEK tehnoloģija tos neprasa. Tādējādi mēs varam dot ieguldījumu CO² pēdas nospieduma samazināšanā, samazinot negatīvo ietekmi gan uz cilvēkiem, gan vidi ap mums.