Ostas piestātnes betona balstu nostiprināšana
PROBLĒMA
Helsinku rietumu ostas paplašināšanas darbu gaitā tika izveidota jauna kruīza kuģu uzņemšanas piestātne. Jau pirmo izmēģinājumu gaitā tika secināts, ka starp zem ūdens esošajām rievsienām ir atveres un ka kuģu dzenskrūves radītās ūdens kustības iespaidā piestātnes uzbēruma augsne tiek ienesta jūrā un betona plāksnes sāk iegrimt. Izpētes gaitā tika konstatēts, ka uzbēruma augsnes aizskalošanas rezultātā bija izveidojušies plaši izskalojumi. Ar “URETEK” komandu sazinājās rietumu ostas būvdarbus konsultējošie būvinženieri, lai novērtētu sadarbības iespējas. Tā kā dotais projekts prasīja dažādu nozaru speciālistu piesaistīšanu, tad tas ieinteresēja “URETEK” komandu jau no pirmā brīža. Zemūdens izpētei un veikto darbu pārbaudei nācās pieaicināt ūdenslīdējus. Darbam, kas prasīja sarežģītu un precīzu urbšanu, tika pieaicināti arī Somijas ģeoloģiskās urbšanas speciālisti. Šāda dažādu speciālistu iesaistīšana kopīga rezultāta panākšanai prasa ilgstošu un pārdomātu sadarbību.
URETEK TEHNOLOĢIJAS DARBA PROCESS
Gala rezultātā “URETEK” izstrādāja risinājumu, kura gaitā tika aizvērtas starp rievsienām esošās atveres un tika aizpildīti izskalojumi, kā arī tika atjaunota augsnes sākotnējā nestspēja.
REZULTĀTS
Pateicoties “URETEK” tehnoloģijai, bija iespējams izvairīties no laikietilpīgiem tradicionālajiem būvdarbiem, kā rezultātā piestātne tika pabeigta sākotnēji plānotajā termiņā.