Lidlauka ceļu seguma pacelšana un izlīdzināšana | URETEK

Lidlauka ceļu seguma pacelšana un izlīdzināšana

Lidostas manevrēšanas ceļu un skrejceļu segums var nosēsties.

Lai atjaunotu bojātos posmus, nostiprinātu pamatnes grunti un nomanītu seguma plātnes ar klasiskajām metodēm, ir nepieciešamas vairākas nedēļas vai pat mēneši, un šajā laikā lidosta nevar darboties ar pilnu jaudu. Izmantojot URETEK materiālus, atjaunošanas darbi aizņem tikai dažas dienas vai pat dažas stundas.

Lidlauka betona plātņu nosēšanās ir problēma, ar kuru bieži saskaras daudzas lidostas visā pasaulē. Lidlauka plātņu nosēšanās iemesls var būt pasažieru un preču pārvadājumu palielināšanās, drenāžas sistēmas stāvokļa pasliktināšanās, materiālu dabīgs nodilums u.tml.

Betona plātņu nosēšanās pieļaujamajās robežās nav bīstama un nerada avārijas situācijas. Tomēr, ja lidlauka pamatnes grunts stiprības zudums un atsevišķa skrejceļa posma nosēšanās pārsniedz noteiktās normas, tad ir nepieciešama tūlītēja iejaukšanās. Pat ja lidlauka ceļu seguma plātņu stāvoklis vēl nav kļuvis bīstams, laika apstākļu strauju izmaiņu gadījumā situācija var tomēr kļūt bīstama. Piemēram, ūdens sasalšana lidlauka skrejceļu seguma iedobēs var izraisīt lidmašīnas slīdēšanu.

Lidlauku pamatnes grunts stiprināšana

Lai atjaunotu lidlauka betona plātņu segumu, ir jānostiprina zem tām esošā grunts. Parasti lidlauka ceļa seguma stabilizēšanai un izlīdzināšanai segums tiek pilnībā vai daļēji demontēts, slēdzot remontējamo posmu kapitālajam remontam un piesaistot smago tehniku. Pēc plātņu noņemšanas tiek veikti grunts stiprināšanas darbi, un pēc tam tiek atjaunots lidlauka ceļu segums.

Izmantojot URETEK mūsdienīgo tehnoloģiju un materiālus, lidlauka pamatnes grunts stiprināšanai un betona plātņu līmeņa atjaunošanai un stabilizēšanai nav nepieciešama lidlauka ceļu seguma demontāža.

Grunts nostiprināšanai lidlauka ceļu segumā tiek izurbts nepieciešamais daudzums tehnoloģisko caurumu ar diametru 16 mm, un pa tiem vajadzīgajā dziļumā tiek ievadīts ģeopolimēru materiāls.

Tehnoloģijas darbības princips

URETEK materiāls satur speciālus ģeopolimēra sveķus, kuri, nokļūstot gruntī, piebriest un sacietē, sasniedzot lielisku stiprību jau pēc 15 minūtēm. Tā rezultātā uzlabojas lidlauka grunts stiprība. Atjaunoto posmu var izmantot praktiski tūlīt pēc sveķu ievadīšanas.

Šī tehnoloģija dod iespēju atjaunot objektu tā, ka lidojumu grafikā ir jāveic tikai nelielas izmaiņas. Tādējādi netiek traucēts lidostas normāls darbs. Vienkārši remontdarbi ir jāieplāno laikā, kad lidmašīnu kustības intensitāte ir minimāla. Pateicoties URETEK ģeopolimēru ievadīšanai izmantojamo ierīču nelielajiem izmēriem un autonomas pārvietošanas iespējai, atjaunošanas darbu veikšanas laikā lidostas resursi netiek ierobežoti.

Tehnoloģijas variācijas

Lai paceltu un stabilizētu lidlauka seguma plātnes, var izmantot divu veidu URETEK tehnoloģiju. Abas metodes atšķiras viena no otras ar ģeopolimēru ievadīšanas dziļumu. Lai atjaunotu stiprību zaudējušas grunts īpašības vairāku metru dziļumā, tiek izmantota Deep Injection metode. Betona plātņu stabilizēšanai un izlīdzināšanai ģeopolimēri ar Slab Lifting metodes palīdzību tiek ievadīti tieši tukšumos starp plātni un grunti. Neatkarīgi no izmantotās metodes, lidlauka virsma un betona plātņu novietojums tiek kontrolēts reāllaikā ar lāzera nivelieri, kura precizitāte ir ±1 mm.


Atslēgvārdi