Nītvalja dzelzceļa pārbrauktuves betona plātņu līmeņošana un stabilizācija
PROBLĒMA
Būvniecības laikā uz dzelzceļa pārbrauktuves Nītvelja (Harjumaa, Igaunija) tika uzstādītas četras betona plātnes uz grants pamatnes. Dzelzceļa pārbrauktuves pastāvīgā izmantošana laika gaitā izraisīja tās stāvokļa pasliktināšanos – to īpaši ietekmēja smago kravas automašīnu radītās dinamiskās slodzes, kā arī dažādi vides faktori. Ultraskaņas testa veiktajā pārbaudē brauktuvju krustojumā tika konstatēta plātņu iegrimšana un sānu nobīde, kuras bija nepieciešams pacelt par 15 mm. Līdz ar betona plāksnēm bija nosēdušies arī tajās iebūvētie dzelzceļa gulšņi. Nosēšanās bija jāpārtrauc nekavējoties, lai nodrošinātu pārbrauktuves un dzelzceļa satiksmes drošību. Leonharda Veisa pārstāvis vērsās pie URETEK Baltic komandas ar pieprasījumu risināt šo problēmu.
URETEK TEHNOLOĢIJAS DARBA PROCESS
Darba mērķis bija atjaunot zem dzelzceļa pārbrauktuves esošā grunts slāņa nestspēju un stabilizēt betona plātnes, netraucējot dzelzceļa satiksmi. URETEK patentētā ģeopolimēra injekcijas tehnoloģija tika izmantota, lai izvairītos no betona plātņu, dzelzceļa konstruktīvo daļu noņemšanas un pabēruma konvencionālas atjaunošanas.
REZULTĀTS
URETEK Baltic komanda šajā objektā veica grunts slāņu blīvēšanu un betona plātņu stabilizēšanu. Viss darbs tika veiksmīgi pabeigts 4 stundu laikā, netraucējot dzelzceļa satiksmi. Betona plātņu stabilitāti varēja pārbaudīt uzreiz procesā ar garāmbraucošu vilcienu palīdzību. Pēc darbu pabeigšanas pārbrauktuvi šķērsoja arī īpaši smags kravas vilciens. Abos gadījumos betona plātnes vairs nekustējās.