Autoceļu un stāvlaukumu seguma izlīdzināšana un remonts – URETEK Baltic
logo logo

Tehnoblogs

Infrastruktūras|Autoceļu un stāvlaukumu seguma izlīdzināšana un remonts
10.03.2020

Ģeopolimēru sveķu ievadīšanas tehnoloģija nodrošina iespēju veikt ceļu betona seguma remontu ļoti īsā laikā.

Ar ģeopolimēriem var nostiprināt zem betona plātņu seguma esošo grunti, pacelt nosēdušos elementus un izlīdzināt to novietojumu. 

Pastāvīgi izmantojot, autoceļu stāvoklis neizbēgami pasliktinās. Negatīvu ietekmi uz autoceļu stāvokli atstāj dinamiskās slodzes, ko rada smagais autotransports, tāpat arī dažādi vides faktori.

Autoceļu un stāvlaukumu celtniecībā izmantojamās betona plātnes var nosēsties, radot avāriju bīstamību. Galvenokārt šādas problēmas ir sastopamas uz ceļiem ar intensīvu satiksmi, stāvlaukumos, kravas automašīnu manevrēšanas vietās un iekraušanas laukumos.

Šādiem ceļiem ir noteikti nepieciešams remonts, kuru var veikt ar URETEK ģeopolimēru ievadīšanas tehnoloģiju.

Ģeopolimēru ievadīšana zem betona plātnēm

No betona plātnēm veidotu ceļa segumu atjaunošanai ir ieteicams izmantot ģeopolimēru ievadīšanas metodi Slab Lifting. Tā dod iespēju pacelt nosēdušās betona plātnes, kā arī atjaunot un izlīdzināt vesela ceļa posma vai stāvlaukuma virsmas segumu. Slab Lifting metode ir lieliski piemērota arī tādu autoceļu avārijas stāvoklī esošu posmu remontam, kas robežojas ar tiltiem, dzelzceļu, ostu dokiem, iekraušanas platformām u.c.

Slab Lifting metode ir ievērojami efektīvāka par tradicionālajiem autoceļu remonta paņēmieniem, jo ģeopolimēri ir ļoti noturīgi pret dinamiskām slodzēm. Tāpat nozīmīgs ir apstāklis, ka autoceļu vai stāvlaukumu seguma atjaunošanai ar ģeopolimēru sveķiem ir nepieciešamas tikai dažas stundas vai dienas. Turklāt darbus var veikt pa atsevišķiem posmiem un piemērotākajā laikā, kad autoceļa noslodze ir viszemākā, truklāt satiksmes pilnīga slēgšana nav nepieciešama.

Ar ģeopolimēru remontēts ceļa posms ir gatavs smago kravas automašīnu kustībai jau 15 minūtes pēc darbu pabeigšanas. Salīdzinājumam – betona seguma atjaunošana ar tradicionālām metodēm, t.i., demontējot ceļa seguma plātnes un pēc tam tās no jauna uzklājot, var ilgt vairākas nedēļas un pat mēnešus.

Grunts dziļā stiprināšana

Ģeopolimēru ievadīšanas tehnoloģija ir lieliski piemērota ne vien autoceļu un stāvlaukumu betona seguma atjaunošanai, bet arī zem ceļa seguma esošās grunts stiprināšanai. Šim nolūkam ir piemērota Deep Injection metode. Tā tiek izmantota grunts nestspējas uzlabošanai ar ģeopolimēriem. Tāpat Deep Injection metodi var izmantot arī jaunu autoceļu un šoseju izbūvei. Ievadot ģeopolimērus pārlieku mitrās gruntīs, tie izspiež lieko šķidrumu, tādējādi uzlabojot grunts nestspēju.

Darba process

Lai ar ģeopolimēriem paceltu autoceļu un stabilizētu ceļa segumu, ir nepieciešams izurbt tikai dažus tehnoloģiskos caurumus ar diametru 12-16 mm.

Sveķi tiek ievadīti pa speciālām caurulēm, kas tiek ievadītas iepriekš sagatavotajos caurumos. Nokļūstot gruntī vai zem betona plātnes, ģeopolimēra materiāls piebriest, aizpildot tukšumus un dobumus, stiprina grunti, izspiež ūdeni un pakāpeniski paceļ nosēdušās betona plātnes. Plātņu pacelšanas process tiek kontrolēts ar lāzera nivelieri, kura mērījumu precizitāte ir ±1 mm.

Atpakaļ
Dalīties ar rakstu: