URETEK ģeopolimēru ievadīšanas tehnoloģija dod iespēju ļoti īsā laika periodā veikt dzelzceļa uzbēruma remontu, turklāt neveicot izmaiņas vilcienu kustībā. Ģeopolimēru sveķi palīdz nostiprināt un stabilizēt nosēdušos šķembu slāni, tāpat izlīdzināt un vajadzības gadījumā pacelt līdz projektētajam augstumam dzelzceļa tuneļu, staciju, pārbrauktuvju un depo betona plātņu klājumu.
Dzelzceļa infrastruktūru veido daudz un dažādi objekti: dzelzceļa sliežu posmi, tuneļi, tilti, stacijas, depo, lokomotīvju remonta rūpnīcas utt. Visi šie objekti ir pakļauti vilcienu kustības radītajam noslogojumam, kā arī laika apstākļu ietekmei un gruntsūdeņu līmeņa izmaiņām.
Būvējot dzelzceļa sliežu ceļus, vispirms no šķembām tiek izveidots pamatslānis. Dzelzceļa uzbērumu veido no berama materiāla (piemēram, šķembām). Sliežu un šķembu klājuma regulāra noslodze rada dzelzceļa sliežu nevienmērīgu nosēšanos atsevišķos posmos. Ja nosēšanās pārsniedz pieļaujamo robežu, mainās sliežu novietojums, un dzelzceļa izmantošana kļūst bīstama. Ar URETEK mūsdienīgo ģeopolimēru ievadīšanas metodi sliežu ceļa droša stāvokļa atjaunošanu un šķembu slāņa nostiprināšanu var paveikt tikai dažās stundās.
Dzelzceļa uzbēruma šķembu slāņa stabilizēšana
Pateicoties ģeopolimēru izmantošanai, dzelzceļa sliežu pamatnes grunts nostiprināšanai un šķembu slāņa nosēšanās apturēšanai nav nepieciešama sliežu un gulšņu demontāža. Turklāt sliežu ceļa uzbēruma stabilizācijai nav nepieciešama papildu šķembu ieklāšana. Pietiek ar ģeopolimēru sveķu ievadīšanu tieši dzelzceļa uzbērumā vai zem tā esošajā gruntī. Ģeopolimēra materiāls piebriest un rada spiedienu vertikālā virzienā, kas dod iespēju pacelt sliežu ceļu līdz projektētajam augstumam.
Dzelzsbetona plātņu pacelšana
Daudzos savienojuma posmos (pārbrauktuves, tuneļi, stacijas, depo utt.) sliedes tiek montētas uz dzelzsbetona plātnēm. Tomēr gruntsūdeņu līmeņa svārstību vai drenāžas sistēmu bojājumu rezultātā šīs plātnes var nosēsties.
URETEK tehnoloģiju var izmantot arī ar betona plātnēm izbūvētu posmu izlīdzināšanai un stabilizēšanai, nostiprinot zem tām esošo pamatnes grunti. Šajā nolūkā caur betona plātnē izurbtiem caurumiem zem plātnēm tiek ievadīti ģeopolimēru sveķi. Plātņu un sliežu ceļa uzbēruma demontāža nav nepieciešama. Zem dzelzsbetona plātnēm esošās grunts stiprināšanai lielākā dziļumā izmanto Deep Injection metodi, savukārt plātņu tiešai pacelšanai un izlīdzināšanai ir piemērota Slab Lifting metode.
Ģeopolimēru ievadīšanas specifika
Lai ievadītu ģeopolimērus, dzelzceļa uzbēruma šķembu slānī vai dzelzsbetona plātnēs tiek izurbti caurumi ar diametru 12-16 mm. Ģeopolimēru ievadīšanai izmanto caurules ar diametru 8-14 mm. Pēc ievadīšanas ģeopolimēra materiāls tūdaļ piebriest, aizpildot gruntī esošos tukšumus un dobumus, un nodrošina konstrukciju pacelšanu un stabilizāciju. Elementu pacelšanas process tiek kontrolēts reāllaikā ar lāzera nivelieri.
Ģeopolimērs sasniedz nepieciešamo izturību jau 15 minūtes pēc ievadīšanas. Tas dod iespēju paveikt darbus ļoti ātri un, nemainot vilcienu kustības grafiku.